Monday 26 December 2011

သံတုိင္ၾကားကေက်ာက္စာ



စာေရးသူတုိ႔ေဒလီကုိေက်ာင္းတတ္ဘုိ႔၊ အားလုံး၁၀ပါးအဖြဲ႔တစ္ခုဟာ အိႏၵိယႏုိင္ငံရဲ႕အစုိးရ႐ုံးစုိက္ရာ နယူးေဒလီၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးသုိ႔ (12. 07. 2010)ရက္၊ ည(11)နာရီခန္႔မွာေရာက္ရွိခဲ့ပါတယ္။ (Vijay Nagar DoubLe Story)ရပ္ကြပ္ေလးမွာေက်ာင္းဂၽိြဳင္းေပးတဲ့ ဆရာေတာ္မ်ားက အိမ္ခန္းငွားေပးထားတယ္၊ အဲ့ဒီ ရပ္ကြက္ေလးမွာေနၿပီးေက်ာင္းအပ္ျခင္း၊ စေတးပါမစ္လုပ္ျခင္းစတဲ့ကိစၥမ်ားက(၃)ရက္အတြင္းမွာ ၿပီးသြားတယ္။ စီနီယာက်တဲ့ညီေလးတစ္ပါးက “ေနာင္ႀကီးဒီညအိပ္ေရး၀ေအာင္းအိပ္ထား မနက္ကုိေစာေစာထမယ္ေနာ္ေနာင္ႀကီးတုိ႔ေက်ာင္းမတတ္ရေသးဘူး၊ ႐ုံးကိစၥေတြလဲၿပီးၿပီ၊ ညီိေလးတုိ႔ အားလပ္ေနတုံး ဆုိက္စီးပုိ႔ေပးမယ္၊ ေနာက္ဆုိရင္မအားေတာ့လုိက္ပုိ႔ေပးႏုိင္မွာမဟုတ္ဘူး’’တဲ့….

ေနာက္ရက္မွာ သူေျပာတဲ့ဆုိက္စီးထြက္ျဖစ္တယ္ဆုိပါေတာ့ ပထမဦးဆုံးပုိ႔ေပးတာက (Akshardham Temple)ကမၻာေက်ာ္ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္းႀကီး တကယ့္ဧရာမႀကီးပါ စိတ္ထဲမွာမနာလုိစိတ္ေတာင္ျဖစ္မိတယ္၊ ငါတုိ႔ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ေက်ာင္းသာျဖစ္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ေကာင္းမွာပဲေပါ့၊ အ၀င္မွာေဘာ့ပင္ကအစစစ္ပါတယ္၊ မိုဘုိင္းဖုန္းယူဘို႔ဆုိတာ မစဥ္းစားနဲ႔၊ အေတာ္ေလးခန္းနားထည္၀ါတာကုိေတြ႔ရွိရပါတယ္၊ သူတုိ႔ရဲ႕ဘာသာတရားကုိ အထြဋ္အျမတ္ထားေပတယ္ဆုိၿပီးလဲ စိတ္ထဲကေန ဟိႏၵဴေတြကုိခ်ီမြမ္းမိပါတယ္၊ စက်င္ေက်ာက္၊ သဲေက်ာက္ေတြမွာ ကႏုတ္ပန္းေတြထြင္းၿပီးေဆာက္ ထားတာပါ။ အဲ့ဒီကၿပီးေတာေနာက္တစ္ေန ရာျဖစ္တဲ့(LotusTemple)ဘာသာအားလုံးတုိ႔ရဲ႕၀တ္ျပဳဆုေတာင္းရာၾကာပန္းပုံဘာသာေရးေက်ာင္းလုိ႔ဆုိရမွာ ပါ။ေနာက္ထပ္တစ္ေနရာက ဘုရားရွင္ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ကုိေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့ေနရာ သတိပ႒ာန္ကုန္း၊ အက်ယ္အ၀န္းကေပ(၂၀၀)၀န္း က်င္ခန္႔ရွိမယ္လုိ႔ ခန္႔မွန္းရတဲ့ပန္းၿခံလုိၿခံ၀င္းတစ္ခုထဲမွာေတာင္ကမူ လုိေက်ာက္ေဆာင္ခပ္ျမင့္ျမင့္ တစ္ခုရဲ႕အေပၚပုိင္းေလာက္မွာ သံေလွာင္အိမ္ေလးတစ္ခုရွိတယ္၊ အေပၚကုိ တတ္သြားေတာ့၂ေပခြဲခန္႔ေက်ာက္တုံးရဲ႕ထိပ္ပုိင္းမွာျဗဟၼဏီအကၡရာ(Brahmi Script)ကုိအသုံးျပဳၿပီးျပာကရဇ္ဘာသာ (prakrit)နဲ႔ေရးထုိးထားတာကုိ မႈန္း၀ါး၀ါးေတြ႔ရတယ္၊ေသေသခ်ာဖတ္လုိ႔ေတာ့မရဘူး။ တည္ေနရာက ယမုံနာျမစ္၊ သွ်ီနိ၀ါသပုရီအနီး၊ေကာဏၰဃတ္ စိရ္စုသ္ရဲ႕အေရွ႕ေတာင္ဘက္(၁၁) ကီလုိမီတာအကြာ၊ ကလ္ကဇိနဲ႔မနီးမေ၀း(the yamuna near Srinivaspuri, 11-km southeast of Connaught Circus, not far from Kalkaji)မွာ တည္ရွိတယ္။ ဒီေနရာမွာျမတ္ဗုဒၶမဟာသတိ ပ႒ာနသုတ္ေဟာခဲ့တယ္ ဆုိတာကုိသီရိဓမၼာေသာကမင္းက ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္ၿပီးေနာက္ ဗုဒၶနဲ႔သက္ ဆုိင္ၿပီးထင္ရွားတဲ့ေနရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ ဘုုရားဖူးခရီးထြက္ခဲ့တယ္။ ဒီေနရာကုိေရာက္ေတာ့ အေသာကမင္းက ဒီေနရာ ဟာျမတ္ဗုဒၶ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ေဟာခဲ့တဲ့ေနရာ ဆုိၿပီးေက်ာက္စာအမွတ္ အသားအျဖစ္ေရး ခဲ့တယ္။ ဒါကုိ အိႏၵိယသုေတသနပညာရွင္မ်ားက ေအဒီ(၁၉၆၆)မွာရွာေဖြေတြ႔ရွိခဲ့တယ္။ အေသာကေရးထုိးခဲ့တဲ့ေက်ာက္စာအမွတ္(၁၄)ခုထဲက တစ္ခုအပါအ၀င္လည္းျဖစ္တယ္။ အိႏၵိယသုေတသန ပညာရွင္မ်ားက ဒီေက်ာက္စာကုိၾကည့္ၿပီး ဒီေနရာကုိဗုဒၶနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အိႏၵိယရဲ႕ေရွးေဟာင္း သုေတသန ဆုိင္ရာဆုိက္တစ္ခုအျဖစ္သတ္မွတ္ထားတာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္သာ ယေန႔ေခတ္မွာ ဘုရားရွင္မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ေဟာခဲ့တဲ့ေနရာကုိ ပန္းၿခံလုိေနရာမ်ိဳးေလးအျဖစ္ႏွင့္ သာျမင္ေတြ႔ေန ရတာပါ။

ဒီိေနရာေလးကုိေရာက္ေတာ့ဦးေဆာင္ၿပီးလုိက္ပုိ႔တဲ့ညီိေလးကျမတ္စြာဘုရားမဟာသတိပ႒ာနသုတ္ ေဟာေတာ္ မူခဲ့တဲ့ေနရာျဖစ္ေၾကာင္းရွင္းျပတယ္၊ သူရွင္းျပတာကုိနားေထာင္းရင္းနဲ႔ နုိင္ငံေတာ္ပရိယတၱိ သာသနာ့တကၠသုိလ္မွာစတုတၳႏွစ္ ၿပီးေတာ့(၁၀)ရက္ပဋိပတၱိသင္တန္းကုိ တတ္ရတယ္၊ စာေရးသူကေတာ့ ဘုရားရွင္ကုိၾကည္ညိဳၿပီး ပဟာသတိပ႒ာန္းတရားကုိ(၁၀)ရက္ထဲအားထုတ္ရတာ အားမရလုိ႔ေနာက္ထပ္(၁၀)ရက္ထပ္ၿပီး အားထုတ္ျခင္အတြက္ စတုတၳႏွစ္ကုိေနာက္ထပ္တစ္ႏွစ္တုိးၿပီး တက္ခဲ့တယ္။ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားခဲ့တဲ့မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ေတာ္ႀကီးကုိ အားပါးတရရက္ေပါင္း(၂၀) နာၾကားခြင့္ရခဲ့တယ္။ ဒါကလည္း မဟာအခြင့္ေရးႀကီးပါ၊ သူမ်ားေတြ ရက္(၂၀)တရား အားထုတ္ခ်င္လုိ႔၊ ပဋိပတၱိသင္းတန္းတတ္ခ်င္လုိ႔မွတတ္ခြင့္မရၾကတဲ့အျဖစ္ကုိ စာေရးသူက သနားေနမိတယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ မဟာသတိပ႒ာန္ကမၼ႒ာန္းက်င့္စဥ္ဆုိတာ နိဗၺန္ထိေတာင္ေရာက္နုိင္တဲ့တရားဆုိတာ စာဖတ္သူတုိ႔ သိလာပါလိမ့္မယ္။ အဲ့ဒီလုိမဟာသတိပ႒ာန္ကမၼ႒ာန္တရားကုိ အားထုတ္ဖူးထားေတာ့ စာေရးသူက မဟာသတိပ႒ာန္ကမၼ႒ာန္းတရားရဲ႕အႏွစ္သာရနဲ႔တန္းဖုိးကုိ သိထားတယ္ေလ။ ဒါေၾကာင့္ ကမၼ႒ာန္းနည္းျပဆရာေတာ္ေဟာၾကားပုိ႔ခ်ထားတဲ့ မဟာသတိပ႒ာန္တရားကုိ နာၾကားခဲ့ဖူးတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ဒီေနရာေလးမွာတစ္ဖန္ျပန္လည္ၿပီးအာ႐ုံျပဳမိတယ္။

မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ေတာ္ထဲမွာပါတဲ့အဓိကအခ်က္ေတြကေတာ့ ပုဗၺဘာဂမဂ္လုိ႔ေခၚတဲ႔ ၀ိပၸႆနာ အားထုတ္ပုံေတြကုိတိတိက်က်ျပည့္ျပည့္စုံစုံေဖၚျပထားတယ္၊ ထို႔ျပင္ ညာဏ္အထူးမ်ားျဖစ္ေပၚလာပုံနဲ႔ ပရိေညယ်၊ပဟာတပၸ၊သစၧိကာတပၸ၊ဘာေ၀တပၸလိ႔ုေခၚတဲ့အရိယသစၥာေလးပါးကုိလဲေပၚလြင္ထင္ရွား ၿပီးျပည့္စုံစြာေဖၚျပထားတယ္၊ နိဂုံးခ်ဳပ္အေနအားျဖင့္ ၀န္ခံခ်က္နဲ႔အာမခံခ်က္လဲဒီလုိေပးထားေသးတယ္၊ သတိပ႒ာန္တရားေလးပါးကုိဆက္တုိက္ပြားမ်ားအားထုတ္မယ္ဆုိရင္ အလတ္စားေနယ်ထဲက ညာဏ္အေလးဆုံးပုဂၢဳိလ္ေတာင္မွ အၾကာဆုံး(၇)ႏွစ္အတြင္း အနာဂါမ္၊ ရဟႏၱာ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ႏုိင္တယ္၊ ညဏ္ထက္တဲ့ပုဂၢဳိလ္ဆုိရင္(၇)ရက္နဲ႔အနာဂါမ္၊ ရဟႏၱာ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ႏုိင္တယ္၊ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္ျဖစ္ဘုိ႔ရာေလာက္ေတာ့ ဆုိဖြယ္ရာရွိမယ္မထင္၊ ဒီလုိအက်ိဳးေက်းဇူးေတြရွိတဲ့ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ေတာ္ရဲ႕ဥေဒၵသမွာ “ဧကာယေနာ အယံ ဘိကၡေ၀ မေဂၢါ သတၱာနံ ၀ိသုဒၶိယာ ေသာကပရိေဒ၀ါနံ သမတိကၠမာယ ဒုကၡေဒါမနႆာနံ အတၳဂၤမာယ ညာယႆ အဓိဂမာယ နိဗၺာနႆ သစၧိကိရိယာယ၊ ယဒိဒံ စတၱာေရာ သတိပ႒ာနာ။” လုိ႔ ေဟာထားတယ္။

ပါဠိေတာ္ရဲ႕အဓိပၸါယ္က “ရဟန္းတုိ႔ သတိပ႒ာန္တရားေလးပါးရွိတယ္၊ ဒီသတိ ပ႒ာန္းတရားေလးပါး က်င့္စဥ္က သတၱ၀ါေတြရဲ႕စိတ္အညစ္အေၾကးကုိကင္းစင္ၿပီး သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေစဘုိ႔ရာအတြက္ တစ္ခု တည္းေသာလမ္း၊ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ လမ္းျဖစ္တယ္”လုိ႔ ဆုိလုိရင္းျဖစ္တယ္။ ကိေလသာ ကင္းၿပီး ရဟႏၲာျဖစ္သြားတာကုိ စင္ၾကယ္တယ္လုိ႔ ေခၚတယ္၊ ရဟႏၲာျဖစ္ဘုိ႔အတြက္ က်င့္မယ္ဆုိရင္ မဟာသတိ ပ႒ာနသုတ္ေတာ္လာအတုိင္းက်င့္ပါ၊ ရဟႏၲာမျဖစ္ခ်င္ေသးဘူး အပါယ္ေလးပါးမွလြတ္႐ုံ ေသာတာ ပန္ေလာက္ပဲက်င့္ခ်င္ေသးတယ္ဆုိရင္လဲျဖစ္ေသးတယ္၊ အရိယာျဖစ္ေအာင္က်င့္ဘုိ႔ အတြက္လမ္းစဥ္ေတြက ဒီမဟာသတိပ႒ာနသုတ္မွာပါတယ္၊ အဖြဲ႔အႏြဲ႔ေတြမပါဘူး၊ ႐ုိး႐ုိးရွင္းရွင္းေလး ေဟာတာျဖစ္ပါတယ္။

ဘုရားရွင္က ဒီသုတ္ေတာ္ကုိ သာ၀တၳိတုိ႔ ရာဇၿဂိဳဟ္တုိ႔လုိၿမိဳ႕ေတာ္ေတြမွာမေဟာဘဲ ေဒလီမွာ ဘာေၾကာင့္ေဟာရတာလဲဆုိတဲ့အခ်က္ကုိ စာေပမွာရွာေဖြၾကည့္လို္က္ေတာ့ေဒလီၿမိဳ႕ဟာ ဘုရားရွင္လက္ထပ္က ကု႐ုတုိင္း၊ ကမၼာသဓမၼနိဂုံမွာပါတယ္။ ကုရုတုိင္းသားကမၼာသရြာသူရြာသား ေတြက သာမာန္လူေတြထက္ ဥာဏ္ပညာထက္ျမတ္ၾကပါတယ္၊ ရာသီဥတုနဲ႔အစားအေသာက္က လည္းေကာင္ မြန္ျပည့္စုံေနေတာ့ေပါ့ပါးလန္းဆန္းၿပီး ဦးေႏွာက္ေတြကၾကည္လင္ေနလုိ႔ ဒီလိုနက္နဲ ခက္ခဲတဲ့တရားေတာ္ကို နာယူလက္ခံႏိုင္စြမ္းရွိၾကတယ္လို႔ ဆုိထားတယ္။ နက္နဲတဲ့ေဒသနာေတာ္ကို ခံယူႏိုင္စြမ္းရွိၾကတာမို႔ ဘုရားရွင္က ဒီလိုေနရာမ်ိဳးကိုေရြးခ်ယ္ၿပီးေဟာမူဟန္ျဖစ္လိမ့္ မယ္ထင္ပါ တယ္။ေနာက္တစ္ခ်က္ရွိေသးတယ္ သတိပ႒ာန္တရားမေဟာၾကားခင္ကတည္းက ကမၼာသဓမၼနိဂုံးမွာ ေနတဲ့ရြာသူရြာသားေတြက အ႒ိက(အရုိးစုကမၼ႒ာန္း)၊ ေတေဇာကသိဏ(မီးကသိုဏ္း)၊ အာေပါကသိဏ (ေရကသိုဏ္း)၊  အသုဘသညာ၊ မရဏႆတိ၊ေမတၱာဘာ၀နာစတဲ့ကမၼ႒ာန္း တမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ လူတုိင္းလူတုိင္းႏွလုံးသြင္းၿပီးေနေလ့ရွိၾကတယ္လုိ႔ ဆုိထားတာကုိေတြ႔ရွိရတယ္။ ယုတ္စြအဆုံးလူေတြသာမက တိရိစၧာန္ေလးေတြလဲ သူတို႔နားလည္သေလာက္ ကမၼ႒ာန္းႏွလုံးသြင္း တတ္ၾကတယ္လို႔ ဆုိထားပါေသးတယ္။

စာေရးသူက ဦးေဆာင္ၿပီးလုိက္ပုိ႔တဲ့ညီေလးရွင္းျပေနတာကုိ နားေထာင္ရင္း၊ ကမၼ႒ာန္းနည္းျပ ဆရာေတာ္ေဟာၾကားပုိ႔ခ်ေပးခဲ့တာကုိ အာ႐ုံျပန္ျပဳလ်က္ေဘးပတ္ ၀န္းက်င္ကုိ ဟုိဟုိဒီဒီၾကည့္မိေတာ့ ခပ္လွမ္းမွာသုံးေလးဖြဲ႕ကုလားေတြစုၿပီး ဖဲ႐ုိက္ေနတာကုိေတြ႔ေတာ့ ေအာ္…ၾကာဖတ္ေအာက္ဖား ေတြပဲလုိ႔ စိတ္ထဲကေနၿပီး မညွာမတာေရရြတ္မိတယ္၊ အိႏၵိယမွာဖဲ႐ုိက္တာက ေနရာမေရြးေတြ႔ ႏုိင္ပါတယ္၊ ဒါက သူတုိ႔ရဲ႕ယဥ္္ေက်းမႈပါ၊ အထူးအဆန္းမဟုတ္ဘူး၊ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈမ်က္လုံးနဲ႔ေတာ့ ၾကည့္လုိ႔မျဖစ္ဘူးေပါ့၊ စာေရးသူက ဘာေၾကာင့္ဖဲ႐ုိက္ေနတဲ့ကုလားေတြကုိ ၾကာဖတ္ေအာက္က ဖားေတြလုိ႔မညွာမတာေရရြတ္ ရတာလဲဆုိရင္ ဒီကလားေတြက မဟာသိပ႒ာနသုတ္ေတာ္ရဲ႕ အႏွစ္သာရနဲ႔တန္ဘုိး၊ ဗုဒၶရဲ႕ဂုဏ္ေက်းဇူးကုိ မသိရွိၾကလုိ႔ပါပဲ၊ တကယ္လို႔ ဒီကုလားေတြသာသိၾက မယ္ဆုိရင္ ဒီေနရာကုိအထြဋ္အျမတ္ထားၿပီး မဟာသတိပ႒ာန္ ကမၼ႒ာန္းတရားကုိ ပြားမ်ားအားထုတ္ေနၾကမွာျဖစ္တယ္။ စာေရးသူတုိ႔ကေတာ့ သိလုိ႔လာေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ၾကတာဆုိေတာ့ ပီတုံးေတြလုိ႔ဆုိရ မွာပဲေပါ့၊ ၾကာဖက္ေအာက္ကဖားက ၾကာ၀တ္ဆံကုိ မစားရဘူး၊ ၾကာ၀တ္ဆံကုိေတာထဲကပိတုံးက လာစားသြားတယ္။ ဖားဘ၀ကသနားစရာေကာင္းတယ္။ ကုိယ့္အနီးအနားမွာရွိရက္နဲ႔ၾကာ၀တ္ဆံရဲ႕ ခ်ိဳၿမိန္တဲ့အရသာကုိ နားမလည္ေတာ့ မစားဘူးေပါ့၊ သူက ပုိးေကာင္ရဲ႕အရသာေလာက္ေကာင္မွန္း သိေတာ့ ပုိးေကာင္ပဲစားရရွာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၾကာဖက္ေအာက္က ဖားေတြလုိ႔ စိတ္ထဲကေနၿပီးေကာက္ခ်က္ခ်မိတာပါ။ စာေရးသူတုိ႔အဖြဲႊ႔ကေက်ာင္းေဆာင္ေပၚတက္ သံေလွာင္အိမ္မွာေသာ့ခတ္ၿပီး အက်ဥ္းသားတစ္ေယာက္ပမာ အက်ဥ္းက်ခံေနရတဲ့ စာလုံးေတြေရးထြင္းထားတဲ႔ေက်ာက္တုံးေလးကုိ ဘုရားရွင္ရဲ႕သဗၺညဳတညာဏ္ေတာ္ေတြကုိ အာ႐ုံျပဳလွ်က္ဦးသုံး ႀကိမ္ခ်လုိက္တယ္။ ပန္းၿခံ၀င္းထဲမွာ အမွတ္တရဓာတ္ ပုံ႐ုိက္ၾကတယ္။ အျပန္ခရီးတြင္ ကားေပၚမွာ စာေရးသူႏုိင္ငံေတာ္ပရိယတၱိသာသနာ့ တကၠသုိလ္(မႏၲေလး)မွာ(၂)ႏွစ္ဆက္ တုိက္ရက္ေပါင္း(၂၀)ပြားမ်ားအားထုတ္ခဲ့စဥ္းက ကမၼ႒ာန္းနည္းျပဆရာေတာ္ေဟာၾကားပုိ႔ခ်ေပးခဲ့တဲ့ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ေတာ္ကုိျမန္မာမႈျပဳထားတဲ့ “ကိေလစင္ေၾကာင္း၊ နည္းေကာင္းအမွန္၊ ႐ႈၾကည့္ပါလွည့္ သတိပ႒ာန္၊ ၀န္ခံခ်က္ႏွင့္ မိန္႔ႁမြက္သည္မွန္၊ က်င့္ႀကံသုံး၊ လမ္ဆုံးျပည္နိဗၺာန္။ စုိးရိမ္ပူေဆြး၊ လြတ္ေရးအမွန္၊ ႐ႈၾကည့္ပါလွည့္ သတိပ႒ာန္၊ ၀န္ခံခ်က္ႏွင့္ မိန္႔ျမြက္သည္မွန္၊ က်င့္ႀကံသုံး၊ လမ္ဆုံးျပည္နိဗၺာန္။”စတဲ့ေဆာင္ပုဒ္တစ္ပုိင္းတစ္စကုိ စိတ္ထဲကရြတ္ဆုိပူေဇာ္ရင္ စာေရးသူတုိ႔အဖြဲ႕စီးနင္းလုိက္ပါလာတဲ့ အင္ႏုိဗာကားေလးက အျခားတစ္ေနရာသုိ႔ေခၚေဆာင္လို႔သြားခဲ့ ပါတယ္…..

(ငယ္ဆရာမ်ားႏွင့္ႏုိင္ငံပရိယတၱိသာသနာ့တကၠသုိလ္ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးတုိ႔ကုိတည္ေထာင္ေပးခဲ့ေသာ မင္းကြန္းတိပိဋကဓရဆရာေတာ္ႀကီး၏ဂုဏ္ေက်းဇူး၊ႏိုင္ငံေတာ္ပရိယတၱိသာသနာ့တကၠသုိလ္မွ နာယကခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ႏွင့္တကြ သင္ၾကားစီမံဆရာမ်ားအားလုံး၊ မႏၲေလးၿမိဳ႕၊ စိန္ပန္းမဟာစည္ရိပ္ သာမွ ကမၼ႒ာန္းနည္းျပဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲပညာ၀ံသႏွင့္ေက်းဇူးတင္ထုိက္ေသာသူအားလုံးကုိ ဤေဆာင္း ပါးျဖင့္ ေရးသားပူေဇာ္အပ္ပါသည္။)

(က်မ္းညြန္း)
မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ပါဠိေတာ္၊ အ႒ကထာ၊ သုတ္မဟာ၀ဂၢပါဠိ၊ ဒီဃနိကာယ၊ မဟာစည္ဆရာေတာ္ေဟာၾကားေတာ္မူေသာမဟာသတိပ႒ာန္တရားေတာ္။
http://www.monumentsofdelhi.com/monuments/Ashokan_rock_edict 
http://www.indiainfoweb.com/delhi/monuments/ashoka-rock-eddict.html

ယမုံနာလြင္ျပင္ဖန္းတီးရွင္
အရွင္တိေလာက(ခရမ္း)
 (၂၆/ ၁၂/ ၂၀၁၁)တနလၤာေန႔
ညေန (၀၇)နရီ (၁၈)မိနစ္




 

မဟာသတိပ႒ာန္ကုန္းေတာ္ျမင္းကြင္း(၁)

 

မဟာသတိပ႒ာန္ကုန္းေတာ္ျမင္းကြင္း(၂) 

 

မဟာသတိပ႒ာန္ကုန္းေတာ္ျမင္းကြင္း(၃) 


မဟာသတိပ႒ာန္ကုန္းေတာ္ႏွင့္စာေရးသူ


သံေလွာင္အိမ္အေ၀းျမင္ကြင္း


သံေလွာင္အိမ္ႏွစ္ထပ္ခက္ထားတဲ့ေက်ာက္စာ


သံေလွာင္အိမ္အတြင္းက ေက်ာက္စာ(၁) 


သံေလွာင္အိမ္အတြင္းက ေက်ာက္စာ(၂) 

မဟာသတိပ႒ာန္ကုန္းေတာ္သုိ႔အ၀င္ မွတ္တမ္းဆုိင္းဘုတ္

No comments:

Post a Comment